Alla inlägg den 13 september 2014

Av skalman76 - 13 september 2014 15:57

japp, det har varit en mysig dag idag. mamma bakade scones imorse som vi käkade till frukost klockan tio. scones & ost & marmelad & gurka & paprika & te & kaffe. sen en heldel go frukt oxå. nektariner & äppelklyftor & melon & vindruvor & päron & apelsin.

mamma kom in till mig vid halv tio och då låg jag och läste min bok. hade gjort det en halvtimma då och varit kissnödig ett bra tag, men jag kunde int slita mig från boken...så var bara att igorera och fortsätta läsa.

men då mama kom in så¨fick jag ju släppa den för att gå på toaletten och kissa innan frukosten. sen blev det till att käka frukost tillsammans och vi tappade både tid och rum. vi åt väl tre scones var och en massa frukt och jag drack nog tre stora muggar te och mamam drack två muggar kaffe, men hade redan druckit en kopp vid åtta då hon hade vaknat och varit på sin morgonkiss, hehe ;) hon var utmed vovven och kissade henne oxå då sa hon. efter att hon fått i sig sitt kaffe.

sen vid halvnio så började hon att baka scones och det blev kesellascones, recept från viktväktarna som mamma har fått från en jobbarkompis. för min mamma är inte med hos viktväktarna, men hennes jobbkompis då.

och dom sconesen var riktigt goda. vi hade skinka oxå till dom som oxå var mumma!


klockan var väl halv tolv då vi hade käkat upp allt som var på bordet typ. vi snackade och mös och hade jättetrevligt!


vad har vi annars gjort idag denna regninga dag? inte så jätte mycket. jag var ut med vovven för sn stund sedan i en halvtimme, då hon både kissade och bajsade. då hon satte sig för att bajsa, så upptäckte jag att jag inte hade nån hundbajspåse med mig. men fick gå hem och hämta en sedan. så illans typiskt för hon bajsade ett stort lass med bajs på trottoaren, men nu är det upplockat. mamma var snäll och plockade upp det, för jag behövde gå på muggen då och kunde inte knipa längre, för det tar tio minuter att gå fram och tillbax...plus att plocka bajs oxå däremellan. Så skönt att mamma kunde gå ut då så jag kiunde gå på toaletten.


mmmm, just nu står mamma och bakar kanelbullar och det är väl snart klart...det luktar sååå gott utfrån köket.


sen så kommer pappa snart hem åxå ochb det kommer bli mys att ha honom hemma oxå nu igen :)))


då kommer vi äta klyftpotatis & fläskkotlett & tzatsiki & kokta grönsaker & vanlig grönsallad.



sen blir det kanelbullar till efterrätt framför TV:n ikväll :))))



nu så sitter mamma på toaletten medans bullarna är på jäsning. och hon behövde visst göra bägge delar (kissa & bajsa). japp, där plumsade det så nu är hennes bajsande på gång...hahahaha :))))



ha en fortsatt bra lördag alla mina goa läsare!!!!!



/hejdå för nu<3<3<3


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Kan du bajsa på en offentlig toalett?
 Jag vill helst inte gå in på en offentlig toalett då jag blir bajsnödig
 Det blir jobbigt om man ska vara på stan ett bra tag till
 Brukar klara mig till jag kommer hem, annars blir det jobbigt

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards